DOLAR 34,5424
EURO 36,0063
ALTIN 3005,886
BIST 9549,89
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul °C

    İyilik İçin Sanat Derneği üyeleri heykeltıraş Mehmet Aksoy’un sergisinde

    İyilik İçin Sanat Derneği üyeleri heykeltıraş Mehmet Aksoy’un sergisinde
    21.04.2019
    A+
    A-

    İyilik İçin Sanat Derneği üyelerinin her hafta gerçekleştirdikleri “Sanat Buluşmaları”nın 197. durağı, Heykeltıraş Mehmet Aksoy’un “Şamanlar ve Mitler Dünyasında” sergisi oldu.

    Sanatçı Mehmet Aksoy’un eşlik ettiği ziyarete,  dernek üyeleri Selin Bozkurt, Handan Aral, Nadire Tanes, Ece Mizrahi, Zeliha Kavuncu, Ayça Okay, Arzu Küfündür, Duygu Hayırlıoğlu, Yasemin Atatüre, Ayşen Laçinel, Hicran Özbük, Tuğba Türkmen ve Zeynep Gül Uzunkaya katıldı.

    Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Tophane-i Âmire Kültür Sanat Merkezi’nde, 3 Nisan’da başlayan sergi, 15 Mayıs’a kadar açık kalacak.

    “Bozulan Doğa İnsan İlişkisine Dikkat Çekmek İstedim”

    Serginin kavramsal düzlemi için “Acımasız, ilkesiz, köksüz, ruhsuz bir dünya…” tanımlamasıyla yola çıkan Aksoy, “Artık ağaçların, suların, kurdun, kuşun, topraktaki solucanın ruhu yok. Onun için de her şey kesilebilir ve kirletilebilir” tespitini yapıyor.

    Doğayı kızdırmanın ağır sonuçlarının altını çizen Aksoy, heykelleriyle görünür kılmak istediği düşünceyi “İnsana, ruhlar dünyasına, içsel güce ve doğanın kutsanmasına bir gönderme yaparak, bozulan doğa insan ilişkisine dikkat çekmek istedim” diyerek özetliyor.

    Mehmet Aksoy sergilediği eserlerin özündeki temel düşünceyi de, şöyle ifade ediyor: “İnsanı kızgınlıkları, sevinçleri üzüntüleri, tepkileri, davranış biçimleri ile sanatın içine çekmek.  Tabii ki bütün bunları kendi sanatçı ‘ben’i üstünden başkalarına öykünmeden kendi sanatçı kişiliği üstünden yorumlayacaksın. Kendine ait metaforlar ve onu sarmalayan formlarla anlamlandıracak sanatsal bilgi aktaracaksın, olayların şahidi, gören gözü, duyan kulağı olacaksın.”

    Sanatla Geçen Bir Ömür

    Mehmet Aksoy, 1939 yılında Hatay, Yayladağı’nda Bir Türkmen ailenin yedi çocuğundan birisi olarak doğdu. İlkokul, ortaokul ve liseyi Yayladağ, Hatay, Tarsus ve Antakya’da tamamladı. Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesinden mezun oldu.

    1970 – 1977 yılları arasında Devlet bursuyla yurt dışında öğrenim gördü. 1978 yılında Türkiye’ye döndükten sonra 1980 yılına kadar İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi’nde öğretim üyesi olarak görev yaptı. 12 Eylül 1980 darbesinden sonra İstanbul‘dan ayrılıp Almanya‘da Berlin‘e yerleşti. 1987 yılında mermerden yaptığı Ayrılık heykelinde Almanya’daki Türklerin ve diğer yabancıların çıkarılan zorluklar nedeniyle çocuklarını ülkeye getirmede yaşadıkları sıkıntıyı, çocuğun ailesinden koparılışını soyut bir dille anlattı.

    1989 yılında Bonn şehrine dikilecek Asker Kaçağı heykeli için açılan yarışmayı kazandı. Alman askerini küçük düşürdüğüne dair açılan dava sonucu meydana dikilmesine izin verilmeyen heykel, uzun süre Almanya gündeminde kalmış, çeşitli eyaletlere gezdikten sonra son olarak Potsdam’a dikildi.

    1989 yılında Türkiye‘ye döndü. Heykellerinde Anadolu kültürüne, mitoloji ve tarihine dair konuları ele aldı. 1990’lı yıllardan itibaren Türkiye’nin çeşitli alanlarında Aksoy’un eserleri yer almaya başladı. Çok sayıda ödülü olan sanatçı Cumhuriyet Köy’ ünde Böcek ev adını verdiği atölyesinde çalışmalarına devam etmektedir.

    YORUMLAR

    Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.