BAMBU Oyun Hızlandırma ve Ön Kuluçka Merkezi’ne başvurular başladı
Netmarble Türkiye sponsorluğunda Dokuz Eylül Teknoloji Geliştirme Bölgesi – DEPARK’ta açılan İzmir’in ilk Oyun Hızlandırma ve Ön Kuluçka Merkezi ‘BAMBU’, özgün bir oyun fikri olan ve bu fikri geliştirip farklı deneyimler elde etmek isteyen girişimcilerin başvurularını kabul etmeye başladı. Başvurular 22 Haziran 2018 Cuma gününe kadar sürecek.
‘BAMBU Oyun Hızlandırma ve Ön Kuluçka Merkezi’ Dokuz Eylül Üniversitesi ve Netmarble Türkiye işbirliğinde, İzmir başta olmak üzere dijital oyun sektöründeki tüm yaratıcı kişileri ve oyun geliştiricileri buluşturmak amacıyla Dokuz Eylül Teknoloji Geliştirme Bölgesi – DEPARK ve Dokuz Eylül Teknoloji Transfer Ofisi – DETTO bünyesinde kuruldu.
Sektör ve üniversite işbirliğiyle kurulan merkez, özgün bir oyun fikri olan ve bunun üzerine girişimini kurmak isteyen herkesi bünyesine katmayı hedefliyor. BAMBU Oyun Hızlandırma ve Ön Kuluçka Merkezi, dijital oyun dünyasının ortak çalışma alanı olacak ve tüm girişimci adaylarına oyun geliştirme ve ticarileşme imkânını bir arada sunuyor.
Girişimcilerin oyun fikirlerine destek
İş fikirlerinin hızla olgunlaşabilmesi ve pazara çıkabilmesi için hazırlanan, yoğun bir şekilde eğitim, workshop ve mentorluk faaliyetleri içeren bir program olan BAMBU Hızlandırma Programı, özgün bir oyun fikri olan, bu fikri geliştirip farklı deneyimler elde etmek isteyen ve oyun dünyasına yenilikçi ve yaratıcı çözümler sunmayı hedefleyen tüm girişimcilere açık.
Başvurular başladı
Dokuz Eylül Üniversitesi Alsancak Rektörlük Yerleşkesinde, 16 Temmuz – 16 Ağustos 2018 tarihleri arasında gerçekleşecek programa, 22 Haziran 2018 Cuma, saat 17.30’a kadar başvuru yapmak mümkün.
Yeni oyun fikirleri için heyecanlıyız
Netmarble EMEA CEO’su Barış Özistek, 9 Eylül Üniversitesi ile birlikte BAMBU Hızlandırma Programı’nın hayata geçirilmesi için büyük bir heyecanla ve tutkuyla çalışmalarını sürdüklerini söyledi. Ocak 2018 tarihinde imzalanan protokol anlaşmasının ardından hızlı bir şekilde üniversite yönetiminin de önemli katkıları ve desteğiyle kısa sürede BAMBU Hızlandırma Programı’nı hayata geçirmek için artık son aşamaya geldiklerine dikkat çeken Özistek şöyle devam etti:
“BAMBU artık yeni oyun fikirlerine sahip girişimcilerle buluşmaya ve onların yaratıcı fikirlerini iş hayatına sunmaya hazır duruma geldi. Bu süreçte emek veren herkese gönülden teşekkür ediyorum. Özellikle Dokuz Eylül Üniversitesi Rektör Vekili Prof. Dr. Erdal Çelik’e değerli katkıları ve BAMBU Hızlandırma Programı’nın gelişmesi için gösterdiği gayretler için şükranlarımı sunuyorum. Bundan sonraki amacımız başvurular arasından seçilecek oyunları geliştirmek, büyütmek ve küresel değer haline getirerek, ülke ekonomisine katkı yapacak bir ihracat değeri haline getirerek global başarılara ulaşabilecek oyun projeleri çıkarmak.”
2023 ihracat hedefimiz 1 milyar dolar
Türkiye’den bugüne kadar büyük ölçekte başarılara imza atmış oyun firmaları çıktığını söyleyen Özistek, şunları ekledi: “Türkiye’de özellikle küçük ve orta büyüklükteki oyun firmalarının sayısı ve yetkinlikleri anlamında bir ihtiyaç var. Dolayısıyla bu tip projeler buna büyük katkı sağlayacak ve Türkiye’nin önünü açacaktır. Sadece sanayi ve üniversite işbirliği değil aslında siyaset de burada önemli bir rol oynuyor. 2023 bilişim ihracatı hedefimiz 1 milyar dolar. Oyun desteklenmesi gereken 4 ana sektörden biri. Oyun tek başına Türkiye’nin 2023 bilişim ihracatı hedefini tutturabilir. Vakit henüz geç değil. Çok iyi bir oyunu bir-bir buçuk senede geliştirip, dünya pazarlarıyla buluşturup, tek başına 1 milyar dolar ihracat yapabiliriz. Onun için bu tip önemli işbirliklerinin önümüzü açacağını, İzmir’e de coğrafi anlamda çok katkısı olacağını düşünüyorum.”
Dokuz Eylül Üniversitesi geleceğin dijital dünyasında
İmza töreninde konuşan Dokuz Eylül Üniversitesi Rektör Vekili Prof. Dr. Erdal Çelik ise, Dokuz Eylül Üniversitesi olarak, geleceğin dijital dünyasında yer almaya önem verdiklerini, dijital oyun pazarının ciddi bir istihdam ve katma değer sağlayacağına inandıklarını ifade ederek, “Yeni işbirlikleri yaparak bilişim sektörünün kılcal damarlarını genişletecek projelerimizi yeni iş modelleriyle geliştirmeye gayret ediyoruz. Üniversite sanayi işbirliğini Silikon Vadisi düzeyinde gerçekleşmesini; sektöre rol model olacak girişimlerin ve sektör içi konsolidasyonların artması gerektiğini düşünüyoruz. Hem insan kaynakları hem de teknik altyapının hızla geliştirilmesi açısından bunun önemli olduğuna inanıyoruz” dedi.
Heyecan verici bir başlangıç yapacağız
Üniversite üst yönetimi olarak Endüstri 4.0’a dayalı her türlü iş modelini desteklediklerini projelerini bunun etrafında şekillendirdiklerini belirten DEÜ Rektör Vekili Prof. Dr. Erdal Çelik, şöyle konuştu: “Dönüşümü sağlayacak her türlü iradeyi de ortaya koyuyoruz. Bir süre önce elektronik aygıtların dizaynından animasyon karakterlerin oluşturulmasına, dijital müzecilikten film platosuna kadar birçok özgün projemizi açıklamıştık. Şimdi bunları yerine getirmeye gayret ediyoruz.
Üniversitemizin markasıyla dijital dünyaya da imza atmak istiyoruz. Bu doğrultuda dijital oyun sektöründe mobil uygulamalardan PC ve konsol oyunlarına kadar geniş bir alanda çalışma yapmayı planlıyoruz. Bugün burada DEPARK ile Netmarble arasında imzalayacağımız bu protokolle de mobil oyun yazılımı geliştiriciliği konusunda yepyeni ve heyecan verici bir başlangıç yapacağız. Böylece DEPARK bünyesinde dijital oyun alanında üniversitemiz, hem kuluçka merkezi hem de Ar-Ge çalışmalarına destek olacak bir iş ortağı olarak hareket edecek.”
DEPARK NEDİR?
DEPARK A.Ş, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı 4691 sayılı Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Kanunu ile kurulmuş Dokuz Eylül Üniversitesi’nin teknoloji geliştirme bölgesidir. Bünyesinde faaliyet gösteren 120’yi aşkın firmaya ev sahipliği yaparak Dokuz Eylül Üniversitesi’nin Tınaztepe ve İnciraltı kampüslerinde faaliyet göstermektedir.