Antik kentler mobil platformda yeniden ayağa kalkıyor
Türkiye’nin antik kentlerinin global ölçekte bilinirliğini artırmayı hedefleyen, Anadolu kentlerinin binlerce yıl önceki yaşamını, anıt yapılarını ve sosyal hayatlarını sanal gerçeklik teknolojisini kullanarak bugün yeniden deneyimlemenizi sağlayan VR Kronos projesi, 3 farklı deneyimle hem Android hem de iOs platformlarında yerini aldı.
Hali hazırda Kyzikos, Amorium antik kentleri ve Muradiye Medresesi uygulamasına AppStore ve Google Play üzerinden ulaşabilirsiniz. Eğer cardboardunuz varsa sanal gerçeklik moduyla ortamın içine girebilir, eğer yoksa da mobil cihazınızla 360 derece içeride gezinti yapabilirsiniz.
Umay Müze Tasarım ve Teknolojileri bünyesinde, Eskişehir Anadolu Üniversitesi ATAP Teknopark’ında geliştirilen VR Kronos, sanatçı, tarihçi, animasyoncu ve yazılımcılardan oluşan genç ekibiyle, global ölçekte ülkemizi temsil etmektedir. Proje sahiplerinden, Anadolu Ünv. Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölüm Başkanı Prof Rıdvan Coşkun, VR Kronos’un hikayesini şöyle anlatmaktadır;
“Anadolu Üniversitesinde Atap bünyesinde faaliyet gösteren Teknoparkta tamamen yeni mezun olmuş küçük ve genç bir ekiple yola çıktık. Sanatı, Arkeoloji ve teknolojiyi kullanarak ülkemiz tarihi ve geçmişine ait izleri ve kültürel birikimleri teknoloji ile görünür yapmaya çalıştık. Aynı zamanda antik ve kültürel tarihimize ait içinde tarihçi ve arkeologların katkıları ile hazırladığımız öğretici ve eğitici bilgi paketleri ile eğitim ve turizme katkı sağlamaya çalıştık. Hiçbir resmi kurumdan destek ya da teşvik almadık, tamamen kendi öz sermayemizle VR Kronos platformunu oluşturduk. Özellikle ülkemizin milli değerleri olan antik kentler için yarattığımız bu platformun, ilgi ve alakayı artıracağına ve uluslararası bilinirliğe önemli katkı sağlayacağına inanıyoruz. Bu doğrultuda ülkemizin önemli gelir kaynaklarından olan turizme de dolaylı katkısı olacağına inanmaktayız.”
Umay Müze’nin diğer ortağı Cüneyt Şenyavaş işin ne kadar zorlu süreçleri olduğundan bahsederken, görüşlerini şu şekilde açıklıyor;
“ VR Kronos eğitim alanında çok önemli kazanımlara kapı açabilecek bir projedir. Sanal gerçekliğin ve onunla birlikte geçmişi yeniden canlandırarak deneyim yaratmanın, öğrenmeye etkisi büyük olacaktır. Biz özellikle uygulamalarımızı mobil uyumlu geliştirdik, çünkü böylece milyarlarca kişiye ulaşabilecek iki büyük pazaryerinde yerimizi alabileceğimize inanıyoruz. Bunun pazarlama politikaları bağlamında çok önemli olduğunu düşünüyoruz.”