Akbank Sanat “Felsefe Seminerleri”nde Nisan ayında iki farklı konu ve iki konuk
Akbank Sanat’ın yoğun ilgi gören “Felsefe Seminerleri”nin Nisan ayı programında iki farklı konuk ve iki ilgi çekici dikkat çekiyor; Emmanuel Alloa’nın “İmajların Okunurluğu. Bir Görsel Hegemonya Eleştirisi” başlıklı semineri ile Zeynep Şen’in “İmgeler ve Halleri” konulu semineri.
Emmanuel Alloa seminerin içeriğine ilişkin şunları söylüyor: “Okuryazarlık, her tür hegemonya ve kast ayrıcalığıyla etkin bir biçimde mücadele ederek, her zaman bilginin demokratikleşmesinin bir aracı olmuştur. Ne var ki okunurluk sadece yazılı metinlerle sınırlanmaz. 1920’lerde, Bertolt Brecht ve Walter Benjamin, iktidarın yeni görsel gerçekliklerini deşifre etmek için okuyan bir bakış ihtiyacına dikkat çeker. Bugün söz konusu geleneği devam ettirmek metin ve imaj arasındaki ilişkileri sorgulamak anlamına gelir. Öyleyse imajların bir grameri var mıdır? Görünürü okunura indirgemenin riskleri nelerdir? Fenomenoloji, göstergebilim, ikonoloji ve eleştirel teori gibi, bizi yeni görsel gerçekliklerde yönlendirecek birçok kaynak bulunmaktadır. Şu halde yeni algı normları karşısında nasıl bir özgürleşmeden bahsedilir? İçinde bulunduğumuz zamanla eleştirel bir ilişkiye girmek için başka araçlar geliştirebilir miyiz? İmajlar, birleşik bir dünya-imgesi yerine, çoğul ve dağıtılmış bir görüşün yeri olabilir.”
Zeynep Şen ise seminerinde; İmgeler isimlerle mi yüklemlerle mi yöndeşir? Halleri nedir ve nasıl çekilir? Temsil ile öykünme, benzeşim ile iz ne demektir? Dinamogram, enerji vektörü ve optik bilinçaltı ne anlama gelir? İmgeleri tarihe hapsetmek yerine şimdide canlı tutmak nasıl olur? gibi soruların yanıtlarını felsefeye ilgi duyanlarla paylaşıyor.
FELSEFE SEMİNERLERİ
09 Nisan 2019, Salı
Saat: 18.30
Emmanuel Alloa
“İmajların Okunurluğu. Bir Görsel Hegemonya Eleştirisi”
Emmanuel Alloa, İsviçre Sankt Gallen Üniversitesi Felsefe Bölümü’nde öğretim üyesi, Basel Eikones NFS Bildkritik Enstitüsü’nde araştırmacı ve Paris 8 Üniversitesi Plastik Sanatlar Bölümü’nde öğretim görevlisidir. Fransız ve Alman fenomenolojisi, çağdaş felsefe, estetik ve politika ilişkileri üzerine çalışmaktadır. Birçok uluslararası araştırma merkezinde (Kunthistorisches Institut de Florence, New York Columbia Üniversitesi, Meksika Michoacana Üniversitesi, Weimar Bauhaus Üniversitesi ve Viyana Üniversitesi) davetli profesör olarak bulunmuştur. Eserleri için 2016 Yılında Latsis ödülüne, 2019 yılında Aby Warburg ödülüne layık görülmüştür.
25 Nisan 2019, Perşembe
Saat: 18.30
Zeynep Sayın
“İmgeler ve Halleri”
Zeynep Sayın, 1961 İstanbul doğumlu, yazınbilimci, sanat kuramcısı, öğretim üyesi. İstanbul, Salzburg ve Viyana’da yazınbilim, sanat tarihi ve felsefe okudu. İstanbul’da çeşitli üniversitelerde ve Mardin Artuklu Üniversitesi Mimarlık Fakültesi’nde çalıştı. Leipzig’de Hochschule für Grafik und Buchkunst ve Viyana’da Akademie der Bildenden Künste’de ders verdi. Mithat Şen ve Bedenyazısı (Kaknüs, 1999), Noli me tangere (Kaknüs, 2000), İmgenin Pornografisi (Metis, 2003) ve Kötülük Cemaatleri (Tekhne, 2016) Ölüm Terbiyesi (Metis, 2018) adlı kitapları vardır.
Etkinlikler ücretsizdir. Ücretsiz etkinliklerde katılım sayısı sınırlı olup etkinlik davetiyesi
1 saat öncesinde Akbank Sanat Danışma’dan temin edilebilir.