DOLAR 34,5567
EURO 36,0251
ALTIN 2999,058
BIST 9435,38
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul °C

    Kalebodur’la Mimarlar Konuşuyor’un konuğu Mimar Habibeh Madjdabadi oldu

    Kalebodur’la Mimarlar Konuşuyor’un konuğu Mimar Habibeh Madjdabadi oldu
    26.06.2024
    A+
    A-

    Kalebodur’la Mimarlar Konuşuyor serisinde Prof.Dr.Abdi Güzer’in bu ayki konuğu, İran’daki genç neslin en seçkin mimarlarından biri olan Habibeh Madjdabadi Architecture Studio’nun kurucusu Habibeh Madjdabadi oldu.

    Kalebodur’un, mimarlık sektörünün gelişimine katkıda bulunmak amacıyla hayata geçirdiği, mimarlığı anlama ve dünyada ses getiren mimarları yakından tanıma imkânı sunan ‘Kalebodur’la Mimarlar Konuşuyor, genç ve yetenekli bir mimar olan Habibeh Madjdabadi’yi ağırladı.

    Söyleşide mimari tasarımda kültür ve coğrafyanın önemini vurgulayan Madjdabadi, mimarlığı bir “büyük enstalasyon” olarak görüyor ve ustalarla iş birliği yaparak, geleneksel el sanatlarını yeniden canlandırmayı amaçlıyor.

    Habibeh Madjdabadi, İran’ın mimarlık ortamındaki zorluklara rağmen, projelerine özgün bir yaklaşım getiriyor. Müşterilerinin tutkusu ve toplumsal perspektiflerin evrimi, onun kaliteli mimarlık potansiyeline olan inancını güçlendiriyor.

    Söyleşinin tamamını mimarlarabulten.com adresinden veya Kalebodur Youtube sayfası üzerinden izleyebilirsiniz.

    Celal Abdi Güzer: …Eleştirel düşünme dediğinizde bu sadece bir mimari ürünü anlamanın ve değerlendirmenin bir yolu değil, aynı zamanda tasarım yaparken bağlı kalınan bir süreç. Her tasarım aynı zamanda eleştirel bir süreç. Sadece ne yapacağınıza değil, aynı zamanda ne yapmayacağınıza da karar verir ve sınırları belirlemeye çalışırsınız. Bu anlamda bence bu gelenek, yerellik veya yerellik ile küresel ölçek arasındaki gerilim önemli bir referans haline geliyor. Sizce de öyle mi?

    Habibeh Madjdabadi: Tarihe ve geleneklere nasıl baktığımı açıklayayım. Tarihimizin bazı yönleri geçmişte noktalanmışlar. Bazı problemler, mühendislik problemleri, yapı problemlerine kemerlerle, mimarinin formuyla çözüm bulunmuş. Bu yüzden tarih hakkında konuştuğumda tarihi mimarinin formundan bahsetmiyorum. Bazı yönleri zaman içinde günümüze kadar devam etti -coğrafi yönler gibi. Tahran’da çok sert bir güneş ışığı var. Bin yıl önceki mimarlar da aynı sorunla karşı karşıyaydı ve aynı coğrafi meseleleri söylüyorlardı, ben de bugün aynı coğrafi meselelerle karşı karşıyayım. Bu yüzden bazı mimarilerde atalarımdan ilham alabilirim, tarihsel mimarinin bazı boyutları günümüze kadar devam ediyor ama bazıları devam etmiyor.

    Habibeh Madjdabadi hakkında:

    1977 doğumlu İranlı bir mimar, yazar, tasarımcı ve konuşmacı olan Habibeh Madjdabadi, 2002 yılında Tahran Azad Üniversitesi’nden mezun olduktan sonra, 2003 yılında Tahran’da kendi tasarım stüdyosunu kurarak kariyerine başladı ve birçok ödül kazandı. Tasarımlarında kültür, coğrafyanın yanı sıra malzeme seçimlerine büyük önem vererek, el emeğinin kusurlarını sanatsal bir ifadeye dönüştürdü. Uluslararası projelerde de yer alan Madjdabadi, birçok makale yazdı ve çeşitli ülkelerde konferanslar verdi. Eserleri Venedik Bienali, Viyana Teknik Üniversitesi (TU Wien) ve Melbourne Üniversitesi’nde sergilendi. 

    YORUMLAR

    Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.