DOLAR 34,5424
EURO 36,0063
ALTIN 3005,886
BIST 9549,89
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul °C

    Güvercin peşindeki hayatlar

    Güvercin peşindeki hayatlar
    14.11.2018
    A+
    A-

    Ulusal Uzun Metraj Film Yarışması filmlerinden ‘Güvercin Hırsızları’nın festivaldeki ilk gösterimi MalatyaPark Avşar Sinemaları’nda gerçekleştirildi. Gösterimin ardından filmin yönetmeni Osman Nail Doğan, kurgucusu Naim Kanat ve yapımcıları Sinan Sertel ile Turgay Şahin’in katılımıyla bir söyleşi gerçekleştirildi.

    Yönetmen Osman Nail Doğan’ın ilk uzun metrajı olan ‘Güvercin Hırsızları’, kendini güvercinciliğe adamış 16 yaşındaki Mahmut’un 8 yaşındaki İsmail’le kurduğu ilişkiye ve onların yaşadıklarına odaklanıyor. ‘Güvercin Hırsızları’ dünya prömiyerini Saraybosna Film Festivali’nde yapmış, ardından Adana Film Festivali’nde gösterilmişti. Film Adana’da En İyi Kurgu ödülünü kazanmıştı.

    Çekimleri yönetmen Osman Nail Doğan’ın memleketi Yozgat, Sorgun’da gerçekleştirilen film, Doğan’ın kendi yaşamından birçok detay barındırıyor. Yönetmen, kendi kardeşinin de uzun süredir güvercin beslediğinden ve çekimler esnasında ondan çok yardım aldıklarından söz ediyor.

    Genelde doğal mekânlar ve amatör oyuncular kullandıklarını ifade eden Osman Nail Doğan, bunun sebebinin oradaki hayata müdahale etmeden belgeselvari bir hava yaratma amacı olduğunu dile getirdi.

    Daha önce belgesel çalışmaları yaptığını ancak bu filmle birlikte hayatında ilk defa set gördüğünden bahseden Osman Nail Doğan, çekimler sırasında sıkıcı durumlar yaşansa da genel olarak rahat olduğundan söz etti.

    Doğan, filmde sıklıkla kullanılan ev metaforu hakkında ise ev, hane inşaatı temasının kendi hayatından bir figür olduğunu ve filmde de iki karakteri birbirine bağlayan bir metafor olarak kullandığından bahsetti.

    YORUMLAR

    Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.